HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

A nagy fogás

2023.03.16. 17:40 Travis.CG

Rendszeresen kimegyek a helyi bolhapiacra, hátha találok valami érdekeset. Legutóbb elég szegényes volt a kínálat, de van egy árus, akinél szoktak lenni műszaki cuccok. Például egy tápegység nélküli C64, amit hónapról hónapra kihoz. A gép mellett most két kazettás egység is volt, láttam egy PS2-t, és egy Sega Megadrive 2-t.

Alapvetően nem vagyok konzol párti, játékokkal is csak keveset játszom. Most mégis megkérdeztem, hogy mennyibe kerül a Sega. Az eladó 3000-t kért érte, de mondta, hogy nincs hozzá semmi. Se tápegység, se kontroller, se kábel. Lehet, hogy nem is működik. Gondoltam, háromezerért megéri. Ha nem jó, legfeljebb odaadom Grassnak alkatrésznek. Még motoszkált is a fejemben, hogy fel kellene hívni, hátha tud valami okosat mondani nekem, de úgy gondoltam, ez jó vétel lesz.

Az árust annyira azért ismertem, hogy tudjam róla, ha értékes portékája van, annak megkéri az árát. Megnyugtattam magam, hogy biztosan a tápegység hiánya miatt adja olcsóbban. Mikor felemeltem, meglepően könnyű volt, de annyira örültem, hogy nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.

Hazafelé azon gondolkodtam, hogyan fogom rajta megnézni a demókat? Például az Overdrive 2-őt?

Milyen perifériák kellhetnek, hogy az ember fejlesszen rá?

Otthon észrevettem, hogy van egy kis bővítőport az oldalán. Viszont a panel mögött nincs semmilyen csatlakozó. De még ekkor sem fogtam gyanút. Azt gondoltam, biztosan mélyebben van a csati, azért nem látom.

Elkezdtem keresgélni róla dolgokat, de nagyon zavart, hogy a Duckduckgo egyfolytában a mini verzióról adott találatokat, nem tudtam beállítani olyan szűrési feltételeket, hogy a mini kulcsszó nélkül jelenjenek meg találatok. Ezért nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget annak, hogy a képek kicsit mások, mint a készülék, ami nálam van.

Az i-re a pontot ez a videó tette fel. De az én verzióm még ennél is gagyibb, mert hiányoznak a bővítőportnál látható kapcsolók. Bár őszintén szólva nem biztos, hogy jobban érezném magam, hogy a "csak gagyi" verziót szereztem volna meg a "gagyibbnál is gagyibb" helyett.

Így néz ki:

segaclone1.jpg

A kedvencem az 16 bit úgy maszkírozva, hogy 1Gbit-nek tűnjön. A belseje is nagyon tanúságos:

segaclone2.jpg

Minek kellett a procikat epoxival lecseppenteni? Attól féltek, hogy valaki ezt is lekoppintja? Egy multiméterrel végignéztem azért, már amennyire én értek ezekhez. Szakadás nincs benne, lehet, hogy valamit képes megjeleníteni a TV-n.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr5118070344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása