HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Function2014 (2.nap)

2014.10.04. 20:36 Travis.CG

Ez a demó készítés kezd olyan lenni, mint egy szappan opera. Emberek beszélnek, kavarnak össze-vissza és keresztbe tesznek egymásnak. Én pedig mindig a fordulat előtt megszakítom a blog írását.

Pénteken az egyetlen jó döntés, amit hoztam, a korai lefekvés volt. Az első előnye, hogy korán fel tudtam kelni. A másik előnye, nem voltam fáradt. Reggel négykor ébredtem és első dolgom az volt, hogy megnézzem, milyen zenét kaptam.

Semmilyet. Az alibi release nem állt olyan szinten, hogy érdemes legyen vele tovább foglalkozni, ezért a korábban említett DVD-ről szedtem két másik zenét és 5 óra alatt beleoperáltam a készülő művekbe. A wildunkra illő zene nem volt, ezért a kezdetleges eszközeimmel levágtam egy zene elejét és végét. A módszer egyetlen előnye, hogy nem lesz néma a prod. Azért többet érdemelt volna, de úgy érzem, azért annyira nem jó, hogy egy következő partira halasszuk.

A demóhoz választott zenével már többet kellett bíbelődni, de cserébe az eredmény is elfogadhatóbb lett. Az időzítés sok időt vett el, de 9 órára készen voltam. Mindent ment a felhőbe, egy pendrivére és már indultam is.

A délelőtt nagyon csendes volt. A helyszín nagyon kultúrált és modern. Elkezdtem beszélgetni az emberekkel. Megtudtam, hogy a Conspiracy minden tagja készített egy demót (persze más csapat néven, hogy maximalizálják a nyerési esélyt). Mu6k csinált valami text mode demót. Talán arra számít, hogy megismételheti a Revision sikerét? Blueghost a partin kezdett el kódolni, de nem sok esélyt látok, hogy befejezi.

Gargajjal az új demótooljáról beszélgettünk. Megtudtam, hogy DirectX-ben van egy debug mód, amivel könnyen ki lehet szűrni az olyan hibákat, amik a hibás állapot beállításból fakadnak. Ilyet OpenGL-ben is el tudnék viselni. Azt is megtudtam, hogy az új eszköz folyamat ábra szerkesztővel programozható. Azon lepődtem meg a legjobban, hogy értem, mit mond. Általában, amikor magas szintű demoscene eszmefuttatásokat hallok, a legtöbb szót nem tudom hova tenni.

Slyspy azt mondta, jövőre már nem fog demókat csinálni, mert öreg. Így hullnak el legjobbjaink a hosszú harc alatt...

Betasector viszont nagyon lelkes. Fejlődik is, ezért úgy döntöttem, jó helyen lesz a csapatunkban.

A Kürt Kft két előadása a deep learningről és az adat visszanyerésről szólt. Meglepő, mire képes a technika. A hatalmas számítógépes kapacitásnak hála ugyanis óriási méretű neurális hálókat tudnak építeni, ami például a képfelismerés terén az emberi teljesítmény határát súrolja. De ha azt nézzük, egy ember mennyi képet tud átnézni egy nap, akkor nyugodtan állíthatjuk, hogy az algoritmusok lepipálnak minket.

Az adatmentős előadás lényege, hogy cégen kívül ne reménykedjünk semmiben, ha adat visszanyerésről van szó és az SSD mindenre jó, csak biztonságos adattárolásra nem. Már csak ezért érdemes volt eljönni. Ja, és a repi pendrivéért. :-)

Annyit beszéltem emberekkel, hogy lemaradtam a zene és grafikai kompókról. Most kezdődik a SIDrip Alliance koncert.

Vajon utolsók, vagy utolsó előttiek leszünk? Milyen lesz a demónk fogadtatása? Megtudhatják a folytatásból!

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr146759339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása