HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cseppet sem objektíven: Revision2016 1. rész

2016.04.13. 00:45 Travis.CG

Az idei Revision fotelscener szemmel igen impozánsnak tűnt. A kompók sok indulót felvonultattak és a megtekintésük után ki merem jelenteni: ilyennek kell lennie a scene-nek 2016-ban. Vegyük végig az egyes kategóriákat és nézzük, miből csemegézhetünk.

Zenék

A zenéket munka közben hallgattam, ami egyfajta szűrőként működik. Összességében az oldschool zenék jobban bejöttek. Magam is meglepődtem ezen, mert egyes régi gépek csipogását egyszerűen nem bírom elviselni. Pedig még akapella is volt. De ha mégis ki kell emelni egyet, akkor a Mesopotamiat tennem:

A régi gépek zenéi közül az Orch-OR egészen remek volt. C64 vonalon a Club Revision vitte a prímet. Az Electric Donkey Muscles pedig megmutatta számomra, hogy a NES hangja igen kellemes. Eddig ez valahogy elkerülte a figyelmemet.

Grafikák, Fotók

A fotók száma viszonylag alacsony volt, de a szokásos kategóriák képviseltették magukat. Úgy mint természet:

Csak scenerek által értett poénos:

Kevés ruhás nős:

Modern grafikában kevés jó kép volt, de az a kevés kárpótolt mindenért. Példának okáért itt van a második helyezett kép, aminek magyar vonatkozása is van, mert Unreal készítette.

A hozzám hasonló avatatlan szeműeknek javaslom a kompó megtekintését, mert ott az alkotás fázisait is bemutatják, ami például a fenti kép esetében nagyon tanúságos.

Oldschool vonalon nem meglepő módon a gépek tudása erősen befolyásolta a sorrendet. Slayer képe mégis több, mint a színes pixelek összessége. Van benne kompozíció és elég absztrakt, hogy mögöttes tartalmat sugalljon:

Paintover kategória azért volt érdekes számomra, mert felért egy pszichológiai tanulmánnyal. A résztvevők kaptak egy kriksz-krakszot és abból alkottak képet 24 óra alatt. Itt is javaslom a YouTube verzió megtekintését, mert sokkal érdekesebb, mint a végeredmények megtekintése. Éppen ezért nem is emelném ki egyiket sem. A maga nemében az összes tetszett (na jó, a Sharp Eyes tényleg elég egyszerű a többihez képest).

Az ANSI/ASCII képek a maguk limitált lehetőségeivel kihozzák a résztvevőlből a maximális kreatív potenciált. Így láthattunk például egy egész kalóz történetet karakterekbe sűrítve, vagy egy szegeny kiscicát, aki megpróbált elmenni Revisionre.

A procedurális 4k grafikákkal zárnám. Ez egy elég nehéz műfaj, mert nem csak a képnek kell szépnek lennie, de a megjelenítést le is kell programozni. Ebben pedig a Loonies vitte a pálmát. Nekem egy béna monitorom van, de mikor megjelent, azt hittem valami fotót látok. Avatottab szeműek szerint nem éri el a fotorealizmus szintjét, de ők csak irígyek.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr58583510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása