HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Tokyo Demo Fest 2021

2021.12.12. 19:25 Travis.CG

Mivel a Function kihagyása miatt a "nyakamon maradt" egy videó, ezért elkezdtem keresni, melyik partin tudom elsütni, lehetőleg még az idén. Magyar partiból az Experience volt az utolsó, de ott nem lehetett videót beadni, ezért egy olyan külföldi partit kellett találni, ahol fogadnak remote entry-t. Így esett a választás a Tokyo Demo Festre.

Csak a videó szövegezésén kellett változtatni, meg a leírásban módosítani pár dolgot, és már készen is állt a megmérettetésre. Ez nagy szerencse volt, mert viszonylag kevés idő állt rendelkezésre a regisztráció megnyitása és az entry beküldése között.

Az időeltolódás miatt itthon délelőtt lehetett megnézni a streamet. Lássuk milyen gyöngyszemeket tartogat nekünk a Felkelő Nap országának partija.

Grafika

A grafikák bemutatásánál nagyon zavart, hogy jelentéktelen részletekbe nagyítottak bele. Az indulók minden elképzelhető állóképet beadtak. Volt fotó, hosszú záirdővel, Amigás rajz, C64 petscii, kézirajz (Sharko), Blender render (Hot night in Singapore). Valamint három procedurális grafika. A kedvencem a ToyDuck volt, mert nagyon szépek voltak a textúrák.

Zene

 Zenei stílusból is kaptunk egy nagy csokorral. Még procedurális zene is volt (Deep Space, bár hallgatni nem volt akkora élvezet).

Wild

Kaptunk egy GBA demót, de nem sok minden volt benne a színes négyzeteken kívül. Láttunk egy Shadow Party invitációt is. Optimus és Ham jóvoltából láthattunk egy 3DO demót, és megtudtuk, hogy nagyon sok release kellene erre az általam tök ismeretlen platformra. Az igazán jó alkotás a kategóriában a Santaz Triptro volt. Ami nagyon tetszett benne, milyen kreatívan oldották meg, hogy a látszólag össze-vissza katakterek mégis értelmezhető látványt adjanak vissza. Az én videóm a negyedik lett.

GLSL demó

Ezt a fajta compót még nem láttam. Egyetlen fragment shaderből kellett demót készíteni. A deep learning bullshit ide is betört. A Dnn_gold_skull a népszerű buzzword technológián alapuló valami, ami kirajzol egy koponyát. Túl sokat nem láttam belőlük, mert pont akkor kezdtek el az otthoniak nyafogni a fülembe.

Demo

A demó kompó inkább 4k volt, mert az indulók fele ebben a mérettartományban maradt. Akadt egy 64k is, úgyhogy igazi demóból csak 3 volt. Technikailag kétség kívül a Domain volt a legjobb, egy webGL-es 64k, bár elég unalmas volt, ahogy különböző típusú kockákat mutattak. Talán nem vagyok elég kocka, hogy értékeljem a sok kockát? Az A.L. pedig totál érthetetlen volt. Szerepelt benne egy elég részletes anime karakter, és egy csomó textúra nélküli platóni test kontúrja, amik csináltak valamit. Mindez Unitybe oltva. Nekem talán a Spikes von Aldi 4k intró tetszett a legjobban, bár a kód nem volt erős. A Folded garden egy jó kis fraktál intró volt, de a színei nagyon szokatlanok voltak a szememnek. A klasszikus demót kedvelők bizonyára a H.A.L.T. III-ra tennék a voksukat. Itt 3D objektek forogtak egy csatornában.

Összességében nem volt nagy eresztés. Minden kommunikáció japánul ment. Még amikor angolul beszéltek, azt is japánnak hallottam. A szemináriumok, amelyeket megpróbáltam végignézni, az is rettenetes volt, mert minden dián szöveg volt. Csak a beszúrt angol szavakból tudtam kitalálni, milyen témakörről beszéltek. A live coding viszont nagyon jó volt. Megjött a kedvem, hogy jobban elmélyedjek a fragment shaderek világában.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr4216780804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása