HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

A kollaboráció gyümölcse

2023.03.26. 23:22 Travis.CG

Régen a moziplakátokon voltak egymondatos szövegek, hogy az emberek az alapján is tudjanak dönteni, hogy megnéznek-e egy filmet. Manapság erre már nincs szükség, mert mire megjelenik a film, már annyi információt csöpögtetnek el, hogy egyetlen mondat a plakáton nem fogja befolyásolni a nézőt. Az egyik ilyen egy mondatos szöveg az volt, hogy "ha kettős életet élsz, kétszer annyi veszély les rád".

Ez a mondat a tudományos körökben úgy hangzik, hogy ha két munkahelyed van, kétszer annyi publikációs kötelezettségnek kell megfelelned.

A cikk rám eső részében egy targetált, nagy mélységű szekvenálást kellett elemezni. Az smCounter2-t használtuk, amiben már volt némi rutinom. Ha jól emlékszem, ekkor még nem érkezett meg a Semmelweis saját szervere, ezért külső gépeken futtattunk. Sajnos az smCounter2 Dockerben futott, amit a rendszergazdák nem nagyon akartak rendelkezésünkre bocsátani.

Azon a szerveren egyébként is megtűrt emberek voltunk. Folyton a tárhely miatt ment a huza-vona, mert mindenki rengeteget akart használni. Mi pedig nem voltunk alku pozícióban.

De ha az ember több helyen dolgozik, akkor nem csak az elvárások sokasodnak meg, hanem az erőforrások is. Ezért én abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy át tudtam szervezni a dolgokat, és időre el tudtam készíteni az eredményeket egy másik gép felhasználásával. Ahol ráadásul akkor raktam fel Dockert, és akkor futtattam, amikor csak akartam.

A kollaboráció másik nagy előnye, hogy az ember helyett megírják a cikket, ami persze azt is jelenti, hogy nincs sok befolyásunk arra, mikor is jelenik meg. Valamikor 2019-ben fejeztem be az elemzést, és most jelent meg. Jobb később, mint egyszer sem.

Szólj hozzá!

Címkék: publikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr6618079000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása