HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Tápegység az Amigának

2023.07.23. 21:18 Travis.CG

Most, hogy van szép új SD kártya olvasó az Amigában, szerettem volna, ha az energia ellátása is rendben lenne. Ugyanis van az Amiga saját tápegysége, és van egy PC-s tápegység, ami csak a vinyót működteti. Ha nagy néha rászánom magamat, hogy elővegyem, elfoglalom a fél szobát ezekkel a kiegészítőkkel. Ha pedig arra vetemednék, hogy elviszem egy partira, akkor plusz táskákat kellene telepakolnom.

Ha már úgyis kell PC-s táp, mi lenne, ha az hajtaná meg a gépet is? Már van egy moduláris PC tápegységem átalakítva labortápnak, gondoltam azt ruházom fel új funkcióval, de sajnos a tesztek alatt nem tudta felpörgetni a vinyót. Kénytelen voltam egy másik tápegységet használni.

psufix.jpg

Először a PC-s tápról levágtam a felesleges kábeleket. Itt nézegettem egy ideig az ATX csatlakozót, majd arra gondoltam, ezt még fel tudnám használni egy másik projekthez, ezért eltettem. A többi kábelt csutkára visszavágtam és leszigeteltem, nehogy valami meglepetés érjen később.

Maradt egy vinyó csatlakozó, meghagytam a régi AT alaplapi csatlakozót is, hátha mégis rászánom az időt a GUS PC felélesztésére, meg négy vezeték (-12V, +12V, föld, +5V). Még a floppy emulátorokkal együtt rendeltem egy Amiga tápcsatlakozót is, arra ráforrasztottam a vezetékeket. A vezetékeket kábelkötegelővel fogtam össze.

Mivel nem volt rajta kapcsoló, kifúrtam az egyik lemezt és beletettem egyet, amit a kacatok között találtam. Sajnos kicsit ferde lett, mert megcsúszott a fúró a kezemben.

Mindent háromszor ellenőriztem. A PC-s feszültséget, a tűkiosztást a csatlakozón, a kábel színét. Néztem a neten fellelhető anyagokat, hogy semmit se rontsak el. Aztán összeszereltem, majd kimértem multiméterrel is, hogy biztosan jó helyre mennek-e a feszültségek.

Persze nem volt jó. Sikerült összekevernem két tűt. Még jó, hogy nem kötöttem rá az Amigát! Átforrasztottam a hibás részt, újra ellenőriztem mindent. Most már jónak tűnt.

Az Amigát szépen meghajtja, de a vinyó folyamatosan felpörög, majd leáll, mintha nem adna le elég teljesítményt a tápegység. Írták, hogy kellene egy 10W-os ellenállás, de ezt nem tartottam itthon. Sajnos nem sikerült tökéletesen a projekt.

uzemben.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: amiga barkácsolás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr3518176253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása