HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Megfogyva bár, de törve nem...

2014.06.26. 22:45 Travis.CG

Demó készítési törekvésünk megtörni látszik. Először nagy lendülettel elkezdtem demo motort fejleszteni, ami megállt egy közepes szinten. Legnagyobb problémája, hogy nincsenek árnyékok implementálva (meg sok egyéb más sem). Utána Cinema4D plugint kezdtem el fejleszteni Grassnak, hogy könnyebb legyen a tartalom előállítás. Jelenleg ez is szünetel.

Grass közben szívesebben teker 200km-eket bringán, minthogy textúrákat gyártson és én is rengeteg időt töltöttem Coursera kurzusok elvégzésével, később meg babázni kezdtem. Tavaly kín keservesen összehoztunk egy demót Function-re, aminek eredményeként rájöttem, hogy át kell szervezni az időbeosztásomat. Ennek első lépése, hogy le kell szokni a Courseráról. Tényleg olyan, mint a drog. Mindig találtam valami ürügyet arra, miért akarom elvégezni az adott kurzust és utána csináltam a házikat dögivel. A problémák akkor kezdődtek, amikor több kurzust is felvettem egyszerre, mondván, hátha később nem indítják. Erre egyébként volt már példa és nagyon sajnáltam, hogy lemaradtam róla.

A másik megoldás, ha a demó készítésre fordított időt rövidítem le különböző eszközök bevetésével. Eddig a legjobb eszköznek a Unity tűnt. El is kezdtünk demót készíteni vele, először NVision-re, majd Revision-re, később @Partyra. Pár nap éjszakázás után úgy láttam, hogy nem érdemes összecsapni a release-t, mert tényleg kevés volt vissza. Ezért új partit kerestem, ahová elfogadnak nevezést interneten is. Így akadtam rá Sundownra, ahová sikeresen el is küldtem a kész demót.

Habár wild és oldschool kategóriákban elég sok nevezés érkezett, PC-s demóból kettőt mutattak be. Szerencsére a neten nyomon tudtam követni az eseményeket. Itt láttam meg, hogy bizony egyes mozgások nem úgy néztek ki Angliában, mint az én gépemen. Nevezetesen a sárkány nem gyalogolt el addig, amíg nálam tette.

Meglepődtem, de nem sokáig. Azt ugyanis a tesztelésnél észrevettem, hogy ha alacsony minőségi beállításokkal futtatom a demót, akkor tovább megy a sárkány. Ha a beállítások magasak, akkor addig megy, ameddig kell. Ezt úgy oldottam meg, hogy kikapcsoltam az alacsony beállítási lehetőségeket, mert azt feltételeztem, hogy Unity bug. A közvetítés után viszont úgy gondoltam, a két eset összefügghet.

Mint kiderült, a jó öreg frissítési hibát követtem el, amikor nem vettem figyelembe, hogy két rajzolási ciklus között nem feltétlenül telik el ugyan annyi idő, pláne nem különböző teljesítményű processzorokon. A hibát gyorsan javítottam, nehogy a Pouet-en emiatt szavazzák le.

Az eredményről csak annyit, hogy akár csak a régi viccben: mi a dicső második helyezést értük el, míg a dashw csapat csak az utolsó előtti lett.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr766283351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása