HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

QBParty 2023

2023.05.16. 18:10 Travis.CG

A parti elég nyögve-nyelősen indult számomra. Sokáig még az sem volt biztos, hogy el tudok menni, a család hetente változtatta a terveket a QB hétvégéjére. A végén szerencsére mégis úgy alakult, hogy el tudtam menni, de ennek a sok tesze-toszaságnak a releasek itták meg a levét. Nem készültem el semmivel.

A Matthew-nek beígért demó még mindig közepes állapotban van, de legalább még egy résznek az alapját sikerült megcsinálni. A csapat bővítés sem sikerült, ami tovább rombolta a motivációmat. Mikor láttam, hogy nem leszek kész a demóval, nekiláttam az egyik régi 256byte kezdeményt gatyába rázni. Igazából ezzel is sikerült előbbre jutni, de még látszik, hogy nem vagyok az assembly kódolásban olyan rutinos, hogy minden hibát egyből felderítsek. Egy előjel hibát nem sikerült megtalálnom, amitől a maradék kedvem is elment a kódolástól.

Úgy jártam, mint a viccbéli székely fafaragó, aki a mestergerendából végül a fogpiszkálóig jutott. Csak én még a fogiszkálót is elrontottam.

Legalább az egyesület dolgaival jól haladtam, mert sikerült kinyomtatnom a módosított alapszabályt, és a támogatásokról szóló határozatokat is alá tudtam írni. Ezt is a partin szoktuk megejteni, mert ott jelenik meg minden tag.

Az időjárás is pocséknak igérkezett. Öreg csontjaim fáztak, de erre legalább fel voltam készülve extra ruhákkal.

Az emberekkel sikerült beszélnem. Matthew nem volt mérges a demó csúszása miatt, sőt teljesen fel volt pörögve. Készített játékot, zenét, grafikát, fotót. Ellensúlyozta az én lustaságom. Szinte mindegyik beszélgetésben előkerült Az Utolsó Function. De találkoztam egy vészmadárral, aki már arról beszélt, hogy jövőre egyetlen magyar parti sem lesz. Mondtam neki, hogy nem igaz.

Az első kompóblokk egész jó volt. A grafikák közül az oldschol releasek vitték a prímet. A fotók száma kényelmes volt, bár volt egy olyan érzésem, hogy Amigán bogarat mintha már láttam volna (és tényleg!). A játékok közül volt egy poén, ahol Feryx bőrébe bújva kellett megmenteni a demópartit úgy, hogy demoscenereket dobált CRT monitorokkal. Ez a finoman szólva is kontraproduktív hozzáállást sok poénnal fűszerezték, bár némelyik számomra érthetetlen volt. Például a Game Over feliratot egy hibaüzenet kíséri, ami a készítő szerint "feature, mert akkora a Game Over, hogy elszáll tőle a program". Volt egy kalandjáték, ahol gyilkosságot kellett nyomozni a QBPartyn. Ezt már csak a poén kevdéért is végig fogom játszani. Netro egy régi C64 játék remakejét készítette el, TomCat egy logikai játékkal lepett meg minket, DerHase pedig valami macskairtós pong játékkal nevezett.

Azt kell mondanom, hogy a QBParty elindult a nemzetközivé válás útján. Egy argentín zenei együttes jelezte, hogy fel akarnak lépni, a szervezők meg rábólintottak. De igazából senki nem gondolta (talán csak az argentínok kivételével), hogy ténylegesen el is jönnek. Eljöttek, hoztak releaseket és egy koncertet is adtak.

A hazai demoscene közönségnek biztos vagyok benne, hogy teljesen szoktaltan hangzást hoztak. A zene nagyon más, mint amit megszoktunk, és én ezt pozitív dolognak fogtam fel. Például nem volt olyan hangos, hogy kiszakadjon a dobhártyám. Az emberek nem is menekültek ki, mint más koncerteknél lenni szokott. Akusztikus hangszerrel előadott koncertet adtak, miközben a háttérben DOS alatt futó VJ ment.

Akiknek az igazi parti kint van, azoknak Viti továbbra is nagyüzemben állította elő a grillhúsokat. Amikor meg nem sütött, lézerezett. Wild kategóriában indult. A mostani lézer annyiban volt más, hogy színes volt. A ködgépe elromlott, de McGyver-módra improvizált egyet, ezért a compóblokk nem akadt fenn.

A vonat miatt majdnem leléptem, de Aha felajánlotta, hogy elhoz a kompóblokk után, ami nagyon pozitív volt, mert akkor itt tudtam maradni és első kézből írhatom a tapasztalataimat a második kompóblokkról is.

A 256 byte intrók kellemes meglepetéssel szolgáltak. Antiemestől kaptunk egy kicsi részecske szimulátort, ami nagyon ügyes volt. A végén persze már látszott, hogy fake a fizika, de az eleje nagyon meggyőző, nekem tetszett. A TomCat - ern0 páros ismét kreatív volt a Magyar Népmesék feldolgozással, de a nosztalgia vonat sem segített BiTL ellen, aki egy óriási path tracing labirintust rakott ki. Borítékolható volt az első helye.

Új elem volt a 45 másodperces demó, ahol egyetlen part segítségével kellett elkápráztatni a nézőket. Eredetileg a kezdőket akarták motiválni egy külön nekik szánt kompóval, de félő volt, hogy helyette rengeteg veterán fog trollkodni álnéven, ezért változtattak rajta. A release dömping végül elmaradt, csak hatan gondolták úgy, hogy megmérettetik magukat. Egy kis keverés is volt. A Dilemma alkotása nem felelt meg a kiírásnak, de a szervezők mégsem diszkvalifikálták. A nézők meg is szavazták nyertesnek, ami viszont némi feszültséget okozott, elvégre egy szabályt szegő alkotás nyert. Végül úgy oldották fel az ellentétet, hogy egy fekete kacsát adtak nekik különdíjként, és az első három pedig az utánuk következő helyezettekből került ki.

Lusta 4K kategóriában (ez a 8K intró volt) csak egy bátor csapat mert indulni, teljesen vállalható alkotás volt.

Oldschool platformon a négy C64 demó hatalmasat harcolt a helyezésekért, aminek Kaszi75 itta meg a levét. A kompó maga visszafogott volt, a scrollernél és egyetlen képernyőnél senki nem mert bonyolultabb dolgot bemutatni.

PC demók esetén senki nem panaszkodhatott, hogy nem jutott neki díj, mert pont hárman voltak. Netro egy Fermi paradoxon utánérzést hozott, bár elmondása szerint inkább a 80-as évek sci-fi toposzai jártak az eszében, mint a Mercury 64K intrója. A Fresh!Mindworkz címében a ismét megjelent a droid szó, ezzel folytatta a korábbi hagyományokat. Látványra hozta a kötelező színvonalat. Jimmi Rust engine működött. Pont mellettem tesztelték. Először úgy volt, hogy "csak Rust fordító kell" mondat hangzott el. Mikor elkezdődött a függőségek függőségeinek letöltése, akkor már nem tűnt olyan egyszerűnek a helyzet. Aztán kellett Git, CMake, végül a Windows is úgy döntött, hogy drivert frissít, amitől még a képernyő is villódzi kezdett. Negyed óra képernyő bámulás után tényleg fordult a demó. Témája a káosz elméletből ismert attraktorokat rajzolt ki, és mindegyiket különböző tulajdonságokkal jellemezte. Nagyon meggyőző volt, megérdemelten nyert.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr8618123074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása