HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Videós lámpa

2024.03.02. 19:45 Travis.CG

A lányom törött tablet képernyőjét fel akartam használni, hiszen a törött üvegfelület ellenére van néhány értékes alkatrész benne. És ekkor jutott eszembe, hogy kellene egy lámpa, ami szórt fényt produkál. Mert az milyen menő.

Először is darabokra kellett szedni a képernyőt. A törött üveg alá egy késsel benyúltam, és szép lassan fejtettem le a szilánkokat. Mikor ezzel megvoltam, a rétegek elválasztása már nem volt problémás, mert csak a szélén ragasztották őket egymáshoz. Még melegíteni sem kellett, kézzel szépen lejöttek.

layers.jpg

Legfelül egy tükröződő lap volt, ez szerintem derítőlapnak tökéletes lenne. Alatta egy olyan réteg volt, ami a fényt polarizálta. Ez nagyon tetszett a lányomnak, ezért megkapta.

polariser.jpg

Utána következett maga az érintőlap, ez egyébként csak egy áttetsző műanyag, végül egy opálos lap, amin homályosan lehetett átlátni. Ez kellett nekem. Ezen kívül volt egy vékony fém réteg, és egy műanyag váz.

Úgy döntöttem, a műanyag váz jó lesz a lámpa vázának is, mert lyukacsos. Viszont nem volt pereme. Valahogy meg kellett emelnem a szélét, hogy legyen hely a ledek és az áttetsző réteg között. Napokig nézegettem a kidobásra ítélt csomagolásokat, túrtam a kacatjaimat, mire megtaláltam a megfelelő alapanyagot: a jégkrém pálcikákat. Igen, van egy dobozom tele jégkrém pálcikával. Igen, ennyire szánalmas vagyok.

spacer.jpg

Szóval a jégkrém pálcikákkal olyan magas peremet készíthetek, amilyen magasat csak akarok. Négy réteg elég vastagnak tűnt. Ugyanis biztos voltam benne, hogy a lámpa melegedni fog, szükség lesz szellőzésre. A tablet műanyag kerete így is lehetőséget ad a levegő mozgására. A pálcikákat sem raktam olyan szorosan, hogy ott is mozoghasson a levegő.

stage1.jpg

Még a körvakus projektből maradt egy csomó ledem. Mindet felhasználtam. Azt akartam, hogy világítson, mint a fene. Apám ajándékozott két kiló gépjárműből bontott vezetéket nekem annak idején, ezért gondoltam, olyan menő leszek, hogy a pozitív és negatív pólust különböző színű vezetékkel fogom összeforrasztani. Sajnos nem terveztem meg jól a színválasztást, mert a + vég lett a fekete és a - a fehér. Ez csak a legvégén tudatosodott bennem.

Az elemek összeépítésénél erősen támaszkodtam a ragasztópisztolyra. Még nem tettem rá a végső réteget, amikor kipróbáltam a lámpát. Az átalakított PC-s tápegység szolgált áramforrásnak. Elkezdtem tesztelni, mennyire működik jól.

stage2.jpg

Nos, számítottam melegedésre, de arra nem, hogy a ragasztó ennek hatására elenged. A ledszalagok pár perc működés után kezdtem elmozdulni. Ez így nem lesz jó. Szükség lesz hűtésre.

A kacatok között találtam egy régi alaplapi ventillátort. Az kötöttem a ledek után. Újabb tesztek következtek, és ez már elég volt, hogy a ragasztó megtartson. A ventillátort is ragasztópisztollyal rögzítettem.

stage3.jpg

Nagyon erős a fénye, szerintem a ledek fele is elég lett volna. Sőt, ha jobban megtervezem, rakhattam volna bele egy kapcsolót, amivel állíthatom, hogy mennyi led világítson. A másik potenciális probléma, hogy a venti elég hangos, hogy a videóba is hallatszon. Ha egy processzor hűtőt használtam volna, az biztosan halkabb eredményt ad.

Szólj hozzá!

Címkék: barkácsolás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr7418340635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása